Viimased sõnumid

looder 23
11:34 täna
» » #1474089
Nagu vist Kärsa siin mainida, et hakatakse müüma auto kasutamist. Müüd auto ostu-müügi lepingu alusel maha, ostja vormistad vastutavaks kasutajaks. Kui edasi tahetakse müüa, siis võetakse registris oleva omanikuga ühendust ja vormistatakse vastutav kasutaja ümber. Kogu patud peaks minema vastutava kasutaja peale. Noh, eks tuleb kompenseerida ka registrijärgse omaniku vaev. See kordades odavam kui maksta registreerimise maks.

Tõenäoliselt on ERR lehel vana kalkulaator, sest uusi andmeid/määrasid pole veel teada antud.

Kui nüüd uudisesse süveneda, siis see, et ebavõrdne kohtlemine on pulli kaka pläma. Kui riik tahab, et teistest riikidest vanu autosid sisse ei tooda, siis on tal õigus seda teha ning eelistus juba kohapeal olevad autod lõpuni kasutada. See, et nüüd rämeda esmase registreerimise tasuga sõiduk on sunnitud utiliseerima, mitte edasi ning lõpuni kasutama, ei ole mitte ühestki otsast roheline. Ei hetke saastele ega kaudsele.
Deus
10:38 täna
» » #1474088
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/120289511/intervjuu-tr
anspordiala-abilinnapea-jarvan-autoomanike-kiusamine-tuleb-l
opetada


---
Tulenevalt kiiruspiirangute muudatustest on jäetud unarusse roheliste lainete küsimus. Fooritsüklid on paigast ära ja seal on ka poliitiline küsimus, et keda me roheliste lainete puhul eelistame.
---

Vähemalt mõnel inimesel on mõistus olemas. Kas ka midagi tehakse, on omaette küsimus. Siit tulenevalt võib öelda, et need foorumis heietavad vanamehed äkki ikkagi saavad aru, mida nad räägivad liikluse seisukohast.
Gsutae
10:03 täna
» » #1474087
Eks paljud eelnevalt hõiskasid, et registreerimistasu neid ei mõjuta. Märksõnaks saab olema autovangistus. Inimesed, kes endale soetanud masina mille registreerimistasu osutub kõrgeks, on nüüd valiku ees. Kas müüa sõiduk registreerimistasu jagu odavamalt järgmisele inimesele või jätta masin välja vahetamata. Ostja seda summat naljalt enda kanda võtta ei soovi. Teeb teise sobilikuma otsuse, kus registreerimistasu(esmakordse omanikuvahetuse tasu) on väiksema osakaaluga. Siis jääbki müüja otsustada. Kas neelata mõru pill alla ja müüa odavamalt või jätta endale.

On ka üks osa mis kedagi väga ei huvita. Nimelt väikeettevõtjad.
Nendel saab olema samuti keeruline. Vanuse koefitsient neile ei rakendu(N1 puhul). Aastamaks ja müügi puhul lisanduv tasu võib olla väga kõrge. See tähendab et 10a vana truult teeninud kaubik saadetakse palju lihtsamini hingusele. Hoolimata sellest, kas sellel ka reaalset vajadust oleks. Suuremad vahetavad oma masinaparki regulaarselt uuema vastu. Väiksed, kellel selline võimekus puudub, peavad lihtsalt need kulud kinni taguma.
Bartolomeo
09:20 täna
» » #1474086
No nüüd on projektis uus areng, et selleks, et automaks ei oleks vastuolus EL reeglitega, tuleks registreerimistasu maksma hakata mitte ainult auto riiki toomisel, vaid ka riigisisese omanikuvahetuse korral. Kuidas see aitab Audi 80 vahetamist säästlikuma auto vastu (M. Võrklaeva soovitus) - ei tea. K. Kallas eilsetes uudistes soovitas see ostja ja müüja vahel pooleks teha (et siis pole ju hullu midagi), L. Läänemets jälle rääkis ühistranspordi reformist, et kõik pääseksid ühistranspordiga liikuma (utoopia valdkond + see, et inimestel on vaja peale oma "lihakeha" ju muudki liigutada, kasvõi aiamaale üht-teist või ehitusmaterjale vms). A muidu see registreerimistasu..., nt rahvaauto CR-V, aastast 2020 ja ERR-i lehel olev kalkulaator annab ... 5281€. Jõudu!
fgdhjg
07:41 täna
» » #1474085
################################################
Lõpeta ükskord see eesti keele reostamine oma trellitamisega. Rõve on lugeda kui iga rea alguses peavad silm ja aju mingi betoonivalu armatuuri käkerduse fikseerima. Ilmselt sulle õpetati koolis, et tsiteerimine käib jutumärkide abil ja see tänapäevane häšštääg las jääb inimestele, kelle elus muud midagi peale interneti ei toimu.
Kärss
23:07 eile
» » #1474084
See artikkel vastab üsna hästi teema pealkirjas olevale küsimusele. Suht puust ja punaseks.

https://www.err.ee/1609328856/indrek-neivelt-konkurentsivoim
e-algab-elektri-hinnast-ja-laenuintressidest


# Kui Soomes ja Rootsis on elekter kaks korda odavam, siis ei ole mõtet rääkida, et siia
# võiks tulla energiamahukas tootmine. Kui Soomes peetakse normaalseks elektri hulgihinnaks
# 40 €/MWh kohta, siis ideaalis peaks ka meie hind olema samal tasemel /.../ Kui me
# paneksime eesmärgi, et meil on Soomega sama hind, aga mitte üle 50 euro, siis kõik
# need, kes tahavad kallimalt elektrit pakkuda, ei saaks ministeeriumi uksest sisse. Ministri
# jutule saamisest rääkimata. Kui keegi tahab meretuuleparki ehitada ja plaanib
# elektrit 110 euroga müüa, siis palun. Aga oma riisikol. Ilma riigi garantiideta. Minister
# ei peaks pressikonverentsi andma ja meretuuleparke kiitma.

# Laenude kalliduse tõenduseks on ka fakt, et Soome suurima panga OP varade tootlus
# oli eelmisel aastal 0,98 protsenti ja meie suurimal pangal 3,25 protsenti. Ja omakapitali
# tootlus oli meie turuliidritel Swedbankil ja LHV-l kolm korda suurem kui OP-i 10,6
# protsenti. Ehk siis Soome tingimustega oleks eelmisel aastal pankade kasum olnud
# üle poole miljardi euro väiksem. Laenuintressid on tähtis osa konkurentsivõimest.
Kärss
22:38 eile
» » #1474083
Toon välja artiklist mõned lõigud. Lasnamäe kiirtrammi jaoks loodud kanal piltlikustab väga hästi seda, kuidas toimub ühe- ja mitmetasandiline liiklus. Kui neil linnaplaneerijatel oleks vähegi laiem silmaring ning välisriikides elamise kogemus, poleks meil praegust olukorda tekkinudki. Sellepärast ongi natuke veider, et see abilinnapea, kellele täna umbusaldust üritati avaldada, on välismaal õppides-elades seda kõike näinud, aga tervikpildi asemel räägib hoopis kastiratastest.

https://epl.delfi.ee/artikkel/120289982/simmo-saar-jarvani-m
otetel-on-jumet-jalakaijaid-maa-alla-suunates-saaksime-uhtla
si-varjumiskohad


# Kesklinnas võitlevad kitsukese tänava pärast nii jalgratturid, autod, bussid kui ka trammid ja
# trollid. Minna pole neist kellelgi ju sisuliselt kuhugi: liikuda saab vaid mööda maad/.../
# Heaks näiteks on siinkohal Laagna tee ehk „Lasnamäe kanal“, kus ühtlane liiklusvool on
# tagatud kaljusse uuristatud sõiduteega ja seda ületavate jalakäijasildadega. Nii ei pea
# teed ületades ootama ei jalakäija ega sõidukijuht, lisaks ajavõidule tuleb vaadata sellise
# lahenduse puhul ka loodushoidu: „sebra“ ees pidurdav auto kulutab nii rehve kui pidureid,
# tekitades sellega agregaatide kulumisest eralduvat mikrotolmu. Endise kiiruse tagasi
# saamiseks tuleb masinal (olgu ta siis sisepõlemis- või elektrimootoriga) kulutada energiat.
# Kõik see on ei miski muu kui paljukirutud süsinikoksiidid ja keskkonda lendlevad kahjulikud
# osakesed. Ka Laagna teel saab ühel hetkel kanal otsa ning jalakäijate ja autojuhtide teed
# ristuvad. Sisuliselt tähendab see seda, et jalakäija vajutab nuppu, autodele süttib keelav
# foorituli ning ühtlaselt kiirusel sõitev auto peab enda inertsi kasutama kõige ebaotstarbekamal
# moel ehk selle maha pidurdama. Seega muundatakse muus osas liikumiseks kasutatav
# kineetiline energia pidurielementide hõõrdumiseks, mille tulemusena rehvid, klotsid ja kettad
# kuluvad ning eraldub jääksoojus. Seda kõike selleks, et korraks peatuda ja siis jälle kiirendada.

# Olgugi, et sellisele „rikkale“ riigile nagu Eesti meeldib teha kõiki asju kalli hinnaga,
# mitu korda ja puuduliku lähteülesandega, võiks Tallinna linna transpordiküsimuste
# planeerimine olla seotud ka riigikaitseliste vajadustega.

Paljusid suurlinnu ja ka Tallinna mõõdus väikelinnu maailmas läbivad mõned sellised magistraalid, mis võimaldavad kiirelt saabuda-lahkuda. Sellisel juhul on magistraalist majade vahele või parkimismajadesse aeglaselt-sujuvalt liikumine üsna lühiajaline - seetõttu ka mugav kõigi jaoks. Keegi ikka mäletab seda, kuidas Tartu maantee lubati teha linnasüdamist Sossi mäeni parkimistunnelina, mille katuseks on tänav? Samuti oli algne plaan viia Reidi tee tunnelisse... aga siis oleks ju probleemid lahendatud ega saaks enam anda lubadusi valijatele, et me alles hakkame neid lahendama, kui te meid valite:))

Offtopik: see ei puuduta enam linna/30km/h, aga kui kõik linnast väljuvad teed viia samal viisil kanalitesse, ei lõhutaks ära ka linna ümbritsevate külade elukeskkonda neid tuimalt läbi lõigates . Ka sõja tingimustes oleks sellistes kanalis maanteedel ohutu liikuda omadel ja ohtlik võõrastel. Lisaboonusena oleks kaetud paekivi kaevandamise vajadused vist päris mitmeks inimpõlveks.
Focus MKx
17:20 eile
» » #1474081
Deus
16:00 eile
» » #1474080
Kui meil legaasetes kiirustes sõita, siis seda kuumuse teemat pole, selleks on vaja ikka Saksa kiirteed ja rehvi kiirusindeksi lähedast kiirust paarkümend minutit. Kiirusindeksid V W Y siis.
A maalt
15:40 eile
» » #1474079
Nõus, mul on teine auto hakanud kisama Võru- Riia trassil. Enne Riiat pentsukas igaks juhuks kontrollisin- kõik korras. Ometi raskesti usutav, et saad uue auto poest kätte tühjade kummidega. Nüüd enam ei usalda kedagi, sest ka kokkujooks oli vale. Prantsuse autod on mul alati hiilanud täpse roolitunnetusega, salongivaikusega ja korralike kojameestega, sellel uuel teel koju avastasin, et kojamehed oleksid nagu juba 3 aastat vanad. Vihma sadas ja triibud akendel. Uuel ajal on kord käest läinud...
A maalt
15:27 eile
» » #1474078
Vabandust kui kõik veel pole kuulnud.
"Transpordiala abilinnapea Järvan: autoomanike kiusamine tuleb lõpetada (478)
Veidi üle kahe nädala ametis olnud Kristjan Järvan suunaks jalakäijad liiklema tunnelitesse või sildadele, et nad autodest eraldada."
Muideks, see polnd minu nali.
Marko
15:10 eile
» » #1474077
Karmid naljad teil seal maal....
Pane artikli link ka ikka! Ma tõstan sinu postitusse vajadusel.
A maalt
15:07 eile
» » #1474076
Täna Delfis.
did_227560 Sobimatu
02.05.2024 13:34:26
teises reas sõitnud 74-aastane naisterahvas üritas Järvani visiooni ellu viia ja jalakäija maa alla toimetada...
Deus
13:59 eile
» » #1474075
Täpsustuseks, et rehvirõhuanduritel on vahemik, millest alla või millest üle ta hakkab kisama. Näiteks kui sõidad suure kiirusega rehvid kuumaks, kukub kisama, sama juhtub ka lekke puhul, kui alla kukub.
Marko
13:46 eile
» » #1474074
Elementaarne ja korras ei ole sünonüümid. Eriti veel siis kui klient räägib mehaanikule oma auto vigadest. Korduvalt nähtud ja hiljem on kundel õigust ülegi - sellel pole mingit tähtsust, arvab tema.
Sinu puhul on see kahtlus üsna pisike, aga siiski - kogu info on reeglina vajalik!
A maalt
13:15 eile
» » #1474073
Marko, no nii elementaarset asja mai mõelnudki kirja panna. Autol rehvirõhu mõõtja olemas, rõhuerinevust ei näidanud, teepeal tanklas ka kontrollisin- kõik ühtlase rõhuga.
Marko
12:49 eile
» » #1474072
Selle viimase jutu kõrvale oleks ka rehvirõhkusid vaja!
tsupatsups
12:49 eile
» » #1474071
termostaadi tööd tunneb käega, pole raketiteadus
Revalis
12:44 eile
» » #1474070
Termostaat on sellel juhul alati esimene asi mida kahtliustada. Tulge tagasi peale selle vahetust (kui on vaja). Veel parem, kui lasete jahutussüsteemi üle vaadata spetsialistil - peale termostaadi me muud kahtlustada läbi A24 foorumi ei saa!
Endine V50
09:18 eile
» » #1474067
Kas teemaalgataja sai V50-ga abi või lahenduse?

See 2.0 100kw automaatkastiga MPS6 pidi olema remondimeeste sõnul üks hullemaid kombinatsioone. Miks nii, ma ei tea, sest omasin seda sama masinat - väga hea kast oli + kütusekulu ka mõistlik. Ei jõnksutanud, käike vahetas hästi, möödasõidul reageeris väga hästi pedaali vajutusele....
Kuniks 3le käigule vahetus hakkas kerget jõnksu tekitama mingitel oludel ja mingi hetk kadus üldse tagurpidi käik ära. Vahepeal ei saanudki tagurpidi käiku sisse. Või kui läks, siis kolina saatel ning auto ei liikunud. Väga hea auto, aga sai sellisena ära müüdud. Teadmata, mida uus omanik sellega tegi või mis kastil päriselt viga oli.

Asemele sai võetud järgmine, kuid manuaal kastiga. Sellel hea 6ne kast, aga esimene käik linnas tüütult lühike (muudkui lappa käike) ning ka sellel tekkisid mured, kuid mitte kastiga vaid hooratas ja sidur väsisid ära.

Aga põhimõte mõlemal - mootor väga hea, aga ülekanne rikub asja ära. Ning misiganes ülekande juures teha, siis selle kätte saamine auto alt on murekoht.
Mis siis automaadi korda tegemise eest siis küsitakse? 2000 eur?
Sest käest lastus V50 maksavadki u 2000 euri. Normaalsemad on seal 3000-4000 vahemikus. Aga osadel automüüjatel on ikka vägev arusaam hindadest nendel masinatel, kui küsivad seal 6000+ euri nende eest. Tavalise baasvarustusega mudeli eest. Oleks siis R-Design max lisavarustusega (spoilerid, el. istmed, Dynaudio, pööravad esituled, pimenurga andurid jms), siis teine asi.
Rene Hinn
09:14 eile
» » #1474066
Selline probleem ...mootor läheb kuumaks ,jõud kaob ära aga õnneks keema pole läinud ,tunnetasin seda ja ruttu auto seisma ,jahutasin u.15 min.ja siis vaikselt koju ,tellisin uue termostaadi ja radika korgi ,lug.kommentaare kuskilt ,et ehk neis viga ,ei tea ! ? Tosooli norm sees ,õli ka mootoris norm .Oli ka soovitus ,et panna salongi soendus tööle ,see pidi aitama ? Kui uue termostaadi ja korgi kätte saan ,lasen vahetada ,vaatan ,mis siis ,ei usu ,et veepump tõrgu ? ! On kellegil lisada kommentaare või kogemust sel teemal ! ?
A maalt
08:46 eile
» » #1474065
Mul uus auto, paar nädalat nüüd vana. Suvekummidega tuli, Continentalid. Esindusest koju sõites sirgel teel kisub auto vastassuunda. Rool on ka kuidagi ebakindel, sunnib pidevalt korrigeerima. Sõidan niimoodi veel paar paar päeva, siis lasin kokkujooksu üle vaadata- oli siiski väike kokkujooks(esiveoline). Sai rattad 0 peale pandud ja ebakindlus kadus. Juhtrataste kaldenurgad ka samad. Küll aga vasakule kiskumine jäi. Järgmisena läks vasak esiratas paremale ette, nüüd kisub kergelt paremale... Asi selge, viskasin suurema takistusega ratta tagateljele paremale ja enam ei kisu rooli kuhugi. Rehvid kõik sama kuupäevaga. Garantii ei tee enne midagi kui kummil nähtavat vigastust pole.
jokeraudia6
18:17 01.05.2024
» » #1474063
Mina tellisin Möller Auto kaudu näiteks. Siiani ülirahul.