Viimased sõnumid

Kärss
00:28 täna
» » #1474394
https://majandus.postimees.ee/8019101/elektriautode-menu-too
b-kaasa-uued-maksud


Kes tasulist artiklit lugeda ei soovi, võivad lihtsalt võtta teadmiseks, et /tsitaadi algus/ poliitikud üle maailma kehtestavad uusi makse elektrisõidukitele, kuna üleminek sisepõlemismootoritelt ähvardab kütusemaksudest saadavate tulude vähenemise tõttu jätta riigituludesse 110 miljardi dollari suuruse augu. Ühendkuningriik, Uus-Meremaa, Iisrael ja enamik USA osariike on juba riikide seas, kus on võetud kasutusele maksumuudatusi ja lisamakse elektriautodele ja hübriidsõidukitele, et koguda rahalisi vahendeid ning kompenseerida bensiini ja diislikütuse aktsiisimaksude vähenemist, kirjutab Financial Times. Meetmed on erinevad, alates registreerimistasudest kuni kilomeetritel põhinevate maanteekasutustasudeni ja avalike laadimispunktide maksudeni./tsitaadi lõpp/
Marko
00:21 täna
» » #1474393
Vastus on siililegi selge, kõige vähem saastab olemasolev vähest kasutust leidev auto. Riigiisad seda fakti ignoreerivad ja üritavad sinna väänata niipalju kui torust tuleb. See olemasolu maksustamine on nii jabur (rohelaulu saatel) et võtab sõnatuks. Miks ei võiks neid 25 või 35 aasta vanuseid autosid lihtsalt maksuvabaks teha? Tühine summa riigi vaatevinklist, kusagil oli ka arvutus olemas. Need ei anna tooni liikluses, mõned üksikud vaid, kindlasti alla riigi planeeritud veaprotsendi (200-230 miljonit) see on 15% no ei ole iga seitsmes-kaheksas vastutulev auto selles vanuses.
Valitsejad on kaotanud sideme reaalse maailmaga.
Kärss
23:12 eile
» » #1474391
Kliimapoliitiliselt ja ühtlasi ka automaksust lähtudes oluline küsimus: huvitav, milline neist saastab rohkem ALATES 01.01.2025 KUNI OMA ELUKAARE LÕPUNI, kas:
- 01.01.25 esmaregistreeritav ja aastas 30tkm sõitev bensukas-diisel?
- 01.01.25 esmaregistreeritav ja aastas 30tkm sõitev särtsuauto?
- juba ammu valmistatud, EURO 0-4 heitmenormidele vastav ja aastas 1000 km sõitev kasutatud auto?
Kärss
23:11 eile
» » #1474390
Ei pannud seda särtsuautoteemasse, kuna teema ise pole särtsuautodest, aga faktid räägivad siin enda eest ise. Millest aga ei räägita - seisev auto ei saasta. Vähesõitev auto saastab vähe. Rohkem sõitev rohkem, sest saastavad ka rehvid, hooldused, rääkimata auto valmistamisest.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120292314/veiko-vark-eestlane-
eelistab-koige-kiuste-sisepolemismootorit-kas-sinna-me-rohep
oore-lahebki


Tsiteerin (mitte, et ma sama seisukohta jagaks või sellisele lihtsustamisele alla tahaks kirjutada):
///Autoomanike jaoks, kellel koguneb pidevalt palju kilomeetreid, pole siiani alternatiivi ökonoomsele diiselmootoriga autole - eriti sellisele, mis sõidab keskkonnasõbraliku taastuvtoormest kütusega.///
Kärss
22:57 eile
» » #1474389
Telefonide uued lipulaevad saavad üldiselt hakkama paari äpi kõrvuti jooksutamisega:) Pole siiani veel juhtunud, et autos mõni teine telefon samal ajal õiget kiirust/asukohta näitaks.

Mis maagia - selles ju häire-häirimine seisnebki, kui "silmapiirist-silmapiirini" lageda peal satelliitidega ei saa kas ühendust või saab ühendust moonutatud kujul, mille pealt seade arvutab vale kiiruse-asukohainfo.

Ei viitsi väga süveneda asjadesse, mida ise mõjutada ei saa. Aga ärge pange palun pahaks, kui mistahes põhjusega häiringu tulemusel keegi kaamerate ees kiiruse rohkem maha võtab, kui härradele sobib, sest selle ainsa enamvähem usaldusväärse kiirusinfo puudumise korral ei ole teist keegi tõenäoliselt valmis maksma trahve teise inimese eest. See pole mitte hirm kaamerate ees, vaid täiesti ratsionaalne valik trahvide vältimiseks. Ülevaatustel meil spidomeetri täpsust (ega korrasolekut!) ju ei kontrollita ja ega see pole vist normeeritudki.
63amg
21:23 eile
» » #1474388
kallimad piletid on ka pühade ajal
fghjd
19:03 eile
» » #1474387
Muideks, see kallim pilet algab reedel juba 13.30 ja lõpeb 22.15 ja pühapäevalt muhust tagasi sama teema, seega nende jaoks kestab tipptund sisuliselt terve päeva just kindlatel päevadel. Ilmne, et see on puhas rahakorje, sest nad saavad seda teha ja keegi ei kobise.
fdghj
18:58 eile
» » #1474386
Mismoodi sa neid masse hajutad kui inimesel lõpeb tööpäev ja asub sadamasse teele. Piletid ostetakse ikkagi endale sobivaks ajaks, siis kui saab sõita. Kui mul võimalik hommikupoole sõita või sellisel päeval, kus pilet kogu aeg odavam, siis sõidan, aga mitte sellepärast, et hajutada masse ja vältida kallimat piletit.
suur terts
18:17 eile
» » #1474385
Need reedesed Virtsust ja pühapäevased Kuivastust kallimad piletid kehtivad juba Leedo praamide ajast. Peamiselt seletatakse seda sooviga tipptundidel masse hajutada. Ja kes mäletab siis enne sellist hinnastamist oli tõesti Virtsus hullumeelne tunglemine igal reedel. Lisaraha on muidugi seejuures puhas boonus.
63amg
18:12 eile
» » #1474384
mitut satelliiti gps näeb,kui häired tekivad
Deus
15:49 eile
» » #1474383
Kõrvuta nähatavate sateliitide pildiga, radarite lähedusest mööda sõitmisega ja must maagia saab hoobilt reaalse seletuse.
Eetrimüra on meil palju, piiririik ikkagi, pole midagi parata. Üldiselt on sellised pisikesed vead rohkem telefoni endaga seotud kui gps'ga. Telefonil tekib korraks tegemist millegi tähtsamaga kui gps arvutamisega on lendabki tükk sisse.
Kärss
14:51 eile
» » #1474382
Kuna ma ei kasuta ühelgi autol Wazet niiöelda taustal, vaid just Waze kaudu ainult kiirust vaatangi (sest kõik autod on väga vales suuruses ratastega ega jõuaks muidu arvet pidada spidode valetamise kohta), siis tõenäoliselt ka märkan rohkem neid häireid.

Juba kümmekond aastat on see tõsiseks probleemiks terve Soome idapiiri läheduses ja samad kümmekond aastat kohtab seda pisteliselt ka Eestis. Samas Eestis on need episoodid pigem alati alla poole tunni, mitte nii, et terve piirkond on pool päeva järjest "häires". Viimati märkasin näiteks paari päeva eest Viimsis mitme ca 5 min episoodina, AA-ekraan pakkus mu kiiruseks õuealal 70km/h ning pärast 80 alas "sõitsin metsas" 30-ga:)) Ei saa öelda, et see ei häiriks kiiruskaamerate ees kiirust valides (st põhjus, miks p3rsetundest lähtudes sõidaks sel juhul pigem aeglasemalt kui vaja).

Kusjuures häired Soomes ja Baltikumis-Poolas on üsna erineva iseloomuga ka muus osas, väga keeruline oleks neid nüansse arusaadavalt kirjeldada, kusagil militaarfoorumites on seda tõenäoliselt tehtud. Möödunud suvel sai sõidetud perega kõige piirilähedasemaid teid mööda läbi suur osa Poola-Königsbergi oblasti piirist. Seal midagi dramaatilist neil päevil ei märganudki, üksikud lühikesed episoodid vaid, häireid/tunni kohta mitte rohkem kui Eestis.
Deus
14:30 eile
» » #1474381
Nu tegelt segavad ka kõikide liitlaste luuredroone sellega natukene. On rohkem küll Ukraina sõja teema tegelt aga teooriaid on palju, millist süsteemi ja milliseid antenne nad kasutavad selle jama korraldamiseks. Nende teooriate jaoks aga palun teemat kolida.
Mr. Obvious
13:59 eile
» » #1474380
Venelased ei sega lennukite lliiklust, nad segavad Ukraina droonide lendu mööda läänepiiri sihtpunkti.
Lennuliikluse segamine on neile enda meelest lihtsalt tore boonus :)
Marko
13:43 eile
» » #1474379
Njah b on raadiolainete levimise kohta mingit jama kirjutanud siia. Kõrgemal asuv antenn ei välista kuidagi signaali maapinnale jõudmist, seda saab teha suundantennidega, mis üles suunatud. Kas tehakse, seda ma ei oska kahjuks öelda.
fghjhgd
13:09 eile
» » #1474378
Nagunii on kasutustingimustes see kirjas ja piletit ostes klikid aknakesse, et nõustud nendega, aga põhimõtteliselt võiks tõesti tarbijakaitse sellise asjaga tegeleda. Kasvõi sellegagi, et miks teatud päevadel ja kellaaegadel pilet lihtsalt lambist kallim. Nagu juba mainisin, siis praami mahutavus ei sõltu päevast ja kellaajast, see on ikka ühesugune. Rahva taskust raha kantimine on siin riigis juba maffialik.
Deus
12:17 eile
» » #1474377
Köningsbergist tuleb ja jah, segab kõige rohkem lennuliiklust, maa peal on häireid vähe. Tiblade terrorikaart:
https://i.imgur.com/F8WymkJ.jpeg
Deus
12:13 eile
» » #1474376
Juba teises teemas olemas.
penskar vana
11:59 eile
» » #1474375
Hakka penskariks, varsti pole enam millegagi makse maksta ja oled tänaval ja pole sult enam midagi võtta peale väärtuseta elunatukese :((
ConnorFlint
11:52 eile
» » #1474374
meeme mee: tänapäeval on igasugu õpetused (üldjuhul) tasulised. Ja no, kui kuskil miskit on ka tasuta, siis... No tegelikult ei ole, tasuta ei ole siin miskit.
Aga olgu. Kuidas riigile enam mitte sentigi maksta?
Üks võimalus on esmalt (kogu) seadusandlus läbi lugeda ja leida omale sobilikud nö optimeerimiskoridorid. Laias laastus on asi kõik seaduslik, kuid ühiskonna seisukohalt vägagi OÜ-tamine ja enamsti rahva poolt põlastusväärne.
-
Teine võimalus on (pealtnäha) ütlemata lihtne ja loogiline. Eeldan, et küsija on Eesti Vaabariigi kodanik ja elab Eestis, seega maksud ja tarbimine toimub enamasti Eestis. A kui sa elaksid näit Argentiinas ja oleksid selle riigi kodanik, siis Eestile ei peaks enam sentigi maksta... Lihtne, onju :)